Mariah Carey has failed in her try to grow to be formally recognised because the “Queen of Christmas” after not being permitted to trademark the title.

The singer, whose 1994 hit All I Need for Christmas is You is a festive staple, had wished to “splash such phrases” as Queen of Christmas, QOC and Princess Christmas “onto a variety of things”, stated The Washington Put up.

Nonetheless, the US Patent and Trademark Workplace rejected the 53-year-old’s utility after “her firm didn’t reply to a different singer’s opposition”, stated the BBC. 

Festive singer Elizabeth Chan, who was dubbed Queen of Christmas by The New Yorker in 2018, launched a authorized bid to dam the trademark in August. She stated it was improper for an “particular person to aim to personal and monopolize a nickname like Queen of Christmas for the needs of abject materialism”. Chan, who was described by the New Yorker as “America’s most profitable, and maybe solely, full-time Christmas-song singer-slash-composer”, added that she was preventing to “shield future Queens of Christmas”.

Carey’s Christmas hit has grow to be “ubiquitous” across the festive interval, wrote the Every day Mail, although it solely reached No.1 within the UK for the primary time in 2020. The paper stated “it’s grow to be customary” for her to advertise her 90s album Merry Christmas “all through the final two months of the yr” and she or he had earned the “casual title of Queen of Christmas” from followers. 

One other singer, Darlene Love, finest recognized for the tune Christmas (Child Please Come Residence), claimed she had been the Queen of Christmas earlier than Carey and criticised the singer on Fb, saying she had “been within the enterprise for 52 years” and had “earned” the title.

Carey’s Christmas hit was additionally the topic of authorized problem by nation singer/songwriter Andy Stone, who performs below the title Vince Vance within the band Vince Vance and the Valiants. He claimed in June that he “co-wrote a tune with the identical title 5 years earlier”, stated the BBC, however he dropped his case earlier this month.